Anna tagasisidet

PODCAST

Havas Marketing 360

saade@havas.ee

Birgit Jurin: e-posti turundus on üks efektiivsemaid

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Seekordses ettevõtlus- ja turundussaates Havas Marketing 360 on külas Hansaposti performance marketing spetsialist Birgit Jurin. Oma igapäevatöös haldab Birgit enam kui 400 000 kaubaartiklit müüva Hansaposti digitaalseid reklaamitegevusi leides just need kõige efektiivsemad lahendused kaupade edukaks müügiks. Saates jagab Birgit oma igapäevatöö kogemusi ja nippe.

0:00 / 0:00

Birgit Jurin: e-posti turundus on üks efektiivsemaid

Mõtteid vestlusest:

  • Hansapost kasutab väga laia spektrit reklaamikanaleid, nii digitaalseid kui offline. Viimaste hulgas annab endiselt tooni ka näiteks traditsiooniline kataloog ehk otsepost, mis on oluline tugi e-poodi tulevas liikluses.

  • Online reklaam näitab järjepidevat osakaalu kasvu kuid offline reklaami peetakse endiselt oluliseks ja ka tulusaks.

  • Performance marketingiga on Hansapostis tegeletud ca. viis aastat, algul alustati partneriga kuid tänaseks on turundus- ja reklaamitegevused toodud majja sisse.

  • Erinevate reklaamitegevuste ja -kanalite võrdluses võib öelda, et e-mail turundus on üks efektiivsemaid. Uudiskirju saadetakse igapäevaselt, üha rohkem on segmenteerimist ja personaalset sisu.

  • Performance reklaami kasutatakse peamiselt Google’is ja Facebookis, kus kasutusel on erinevad lahendused ja pinnad. samuti kasutatakse AdFormi, kus ka RTB (real time bidding) kampaaniaid läbi viiakse.

  • Peamiselt jälgitakse liikluse kvaliteeti, e-poe tulu kasutaja lõikes, ROI-d, Cost-per-action, conversion rate. Mõnede kanalite puhul hunnatakse ka kaudset mõju. Optimeerimine käib peamiseks siiski ROI-le.

  • Performance marketingi puhul on miinustest raske rääkida, takistustest võib aga välja tuua Google’i erinevate lahenduste ligipääsetavus, mis Eestist pärit ettevõtetele on piiratud. Näiteks ei ole Eestis võimalik Google’i reklaamide juurde lisada hinnavälju, mis lisaks atraktiivsusele ka reklaami mahtu juurde annavad.

  • Kui Google ja Facebook võimaldavad osta reklaami CPA ehk tegevuspõhise hinnastamisega, siis Eesti portaalid seda esialgu ei paku. Selline hinnastamine on aga just e-kommertsi puhul väga oluline.

  • CRO ehk conversion rate optimiation on oluline teema, pidevalt jälgitakse hulka parameetreid ja tehakse parandusi, et suurendada kasutajate mugavust ja seeläbi kasvatada ka ostukorve. Jälgitakse erinevaid teekondi veebilehel, sealhulgas ostusooritamiseni.

  • E-poode külastatakse valdavalt veel süle- ja lauaarvutitest, kuid üle kolmandiku teeb seda juba siiski mobiiltelefoniga.

  • Digireklaam liigub selgelt suunas, kus reklaamitakse täpselt ja reklaamiklient soovib maksta ainult tulutoonud kontakti eest.

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Kätlin Kaasik & Merit Kullasepp – tellijal on võtmeroll jätkusuutlikkuse tagamisel
Kuula
PODCAST
Evelin Allas – ettevõte saab olla vastutustundlik läbi oma põhitegevuse
Kuula
PODCAST
Kristi Jõeäär: tippjuhtkond peab CSR-i vedama
Kuula
PODCAST
Alberto Canteli: kampaaniad algavad omatud kanalitest
Kuula