Anna tagasisidet

PODCAST

Havas Marketing 360

saade@havas.ee

Janar Saaron: lugudest on kadunud teravus

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Võiks öelda, et inimene elab ja toitub lugudest. Need saadavad meid kõikjal juba aegade algusest saadik. Öeldakse, et inimesed “rääkisid” lugusid juba enne, kui keel arenenud oli. Aga miks on lood inimesele eluks vajalikud ja kuidas häid lugusid luua ja rääkida? Sellest seekordne Havas Marketing 360 osa räägibki. Külas on Havas Creative’i loovkirjutaja ja stsenaristikatudeng Janar Saaron.

0:00 / 0:00

Janar Saaron: lugudest on kadunud teravus

Mõtteid saatest:

  • Lugude juures käidab meid uudishimu – mis saab edasi? Kuna igas loos peab olema konflikt, siis otsitakse konfliktile mingitki lahendust.
  • Hea loo ülesehitus on lihtne – sissejuhatus, konflikti kirjeldus, lahendus, kokkuvõte.
  • Inimese tähelepanu pälvides on suurim risk tekitada temas pettumus – loo kulminatsioon või sõnum osutub nõrgaks. 
  • Hea näide on halb anekdoot või anekdoot, mida rääkides läheb lugu sassi või see katkeb – selline lugu valmistab tähelepanu andnutele pettumuse.
  • Eestis näib reklaamlugude jutustamisel mindud turvalisuse teed – tihti tundub, et räägitavat lugu oleme juba kuulnud. Seepärast paistavad silma need, kes ütlevad midagi, mida pole veel öeldud.
  • Oleme jõudnud olukorda, kus kartuses kedagi riivata teeme väga turvalisi asju. See ei ole ainult reklaamis nii vaid ka laiemalt.
  • Reklaamtekste, sh sisuturundusartikleid kirjutades, peab autor valdkonda täpselt teadma ja selles nö “sees olema”. Vastasel juhul on oht, et tuleb hingetu lugu.
  • Turunduslike tekstide koostamisel võiks mõnes mõttes võtta eeskuju telesarjadest, kus product placement ehk tootepaigutus on teinekord nii geniaalselt sinna lisatud, et see ei “karju” muust sisust välja, kuid täidab siiski oma eesmärki sõnumi edastamise näol.
  • Halvad sisuturundustekstid devalveerivad kogu valdkonda/kategooriat
  • Nö keele valikul on oluline määratleda sihtgrupp, kellega räägitakse. Tuleb valida sihtgrupi keel. Samas ei maksa rääkida keeles, mida tegelikult ei tunne ega valda – see jätab võltsi mulje.
  • Räägi sihtgrupiga inimeste keeles, sinu tõsiseltvõetavust peavad näitama teod.

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Marko Lepik: reaktsioonide mõistmine ja juhtimine aitab edasi tervet meeskonda
Kuula
PODCAST
Margus Nõlvak: isiklik tulemustasu lõhub meeskonda
Kuula
PODCAST
Laura Reimann: Nitrole sobivad julged kliendid
Kuula
PODCAST
Urmas Villmann: kõige olulisem on hea idee
Kuula