Anna tagasisidet

PODCAST

Havas Marketing 360

saade@havas.ee

Jens-Kaidar Liiu & Andres Sumin: inimesele jääb digiturunduses alati roll

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Jaanuari kolmas ettevõtlus- ja turundussaade räägib digireklaamist. Külas on Jens-Kaidar Liiu ja Andres Sumin, kes heidavad ettevaatava pilgu Google’i ja Facebooki reklaamitrendidele alanud aastale. Juttu tuleb uutest reklaamiformaatidest, automatiseerimisest, Amazoni ja teiste tõusust ning videoreklaamist.

0:00 / 0:00

Jens-Kaidar Liiu & Andres Sumin: inimesele jääb digiturunduses alati roll

Mõtteid saatest:

  • Reklaamiraha läheb üha rohkem Facebooki ja Google’isse, sest mõõdetavus ja tulemused võrreldes traditsiooniliste kanalitega on paremad. Reklaamikliendi ja tarbija seisukohast pole vahet, kus ta reklaami näeb – välismaiste keskkondade kasutamine on probleemiks vaid Eesti väljaannetele, kel jääb saamata osa reklaamitulust, ja riigile, kel jääb saamata osa maksutulust.
  • Üheks alanud aasta trendiks loetakse märksõna osatähtsuse vähenemist, asemele tuleb konteksti olulisus. Seda seepärast, et Google oskab üha paremini aru saada user intenti ehk kasutaja tegevuse eesmärki. Seepärast liigutakse ka reklaamis kontekstipõhise reklaaminäitamise poole. Võrreldes SEO’ga on konteksti olulisus reklaamis aga veel väike.
  • Google saab üha paremini aru, kuidas inimene mingite märksõnade peale reageerib. Kui kasutaja leiab otsingu kaudu sisu, siis Google vaatab, kas vastava märksõna abil leitud sisu ka kasutaja poolt tarbimist leidis otsustades nii, kas märksõna ja sisu kokku lähevad.
  • Segmenteerimine ja auditoorimite tähtsus kasvab kuid endiselt on oluline strateegia, et teha võimalikult õiged segmendid. Lähendes kõikidele segmentidele ühesuguse sõnumiga arvestamata kui kaugel nad müügitunnelis on, siis on see ebaefektiivne.
  • Automatiseerimine on veidi ülemüstifitseeritud. Inimesele jääb alati oluline roll digireklaami strateegia loomisel ja elluviimisel .
  • Amazon on saanud Google’i ja FB järel kolmandaks suurimaks reklaamiplatvormiks. Amazoni kõrval muutuvad üha olulisemaks ka Twitch, Pinterest ja ka Bing.
  • Kui video on hea, reaalselt huvitava ja asjakohase sisuga, siis on see väga hea reklaamiformaat. Meme’id ja lihtsalt animeeritud pildid on pigem videoreklaami potentsiaali pigem solkinud.
  • Teleraklaam on oma ülesehituselt erinev videoreklaamist digikanalis. Telereklaam. jutustab tavaliselt mingit lugu, samas kui digikanalites peab videoreklaam tähelepanu püüdma kolme sekundiga – siin ei saa alustad pika loo rääkimisega.
  • Üks peamisi vigu on see, et ei mõisteta – esimene kontakt on kõige kallim. Seepärast on oluline saadud kontaktidele teha jätkutegevusi remarketingi kaudu.
  • Kui sa ei mõõda, siis pole mõtet digireklaami üldse teha. Mõõtma peaks aga peamist eesmärki, mis konkreetsel ettevõttel või organisatsioonil on, olgu see müük, konktaktide kogemumine, vms.

 

Lingid: Loe lisaks Karola Karlsoni blogipostitust segmenteerimise teemal.

Konkurentide tegemistel Google’i reklaamimaailmas aitab silma peal hoida Spyfu.

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Kätlin Kaasik & Merit Kullasepp – tellijal on võtmeroll jätkusuutlikkuse tagamisel
Kuula
PODCAST
Evelin Allas – ettevõte saab olla vastutustundlik läbi oma põhitegevuse
Kuula
PODCAST
Kristi Jõeäär: tippjuhtkond peab CSR-i vedama
Kuula
PODCAST
Alberto Canteli: kampaaniad algavad omatud kanalitest
Kuula