Anna tagasisidet

PODCAST

Havas Marketing 360

saade@havas.ee

Kadi Hugo: loovus on ellujäämiseks vajalik omadus

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Kas üks inimene on loovam kui teine? Kas loovust saab õppida? Miks me üldse peame loovad olema? Märtsis räägime Havas Marketing 360-s loovusest ja selle erinevatest väljendusvormidest andes mõtteid, kuidas meist igaüks saaks oma töös ja muudes tegemistes loov ja loovam olla. Esimeses saates on külas Havas Creative loovjuht Kadi Hugo, kes on ka abiks minisarja koostamisel. Me räägime loovuse olemusest, sellest, kuidas seda leida ning tutvustame ka loovjuhi tööd.

0:00 / 0:00

Kadi Hugo: loovus on ellujäämiseks vajalik omadus

Mõtteid saatest:

  • Loovus on oskus leida probleemidele ja väljakutsele uusi lahendusi
  • Kõik inimesed on oma olemuselt loovad, kuna see on kaasasündinud oskus, mis on vajalik ellu jäämiseks.
  • Lastes näeme väga palju loovust, kuid kasvades erinevate piirangute, tavade ja normidega kokku puutudes surutakse loovust alla. Seega on oluline loovust äratada. Seda saab teha harjutades ja erinevaid loovtehnikaid kasutades.
  • Me oleme kõige loovamad siis, kui meie aju on nö offline režiimis – rahulikus, endale sobivas keskkonnas, kus on väha segajaid. Samuti olukordades, kus me teeme ainult ühte asja – näiteks sõidame autoga, jookseme, oleme dušši all vms.
  • Samuti tulevad väga head mõtted vahetult enne uinumist. Seepärast hoitakse öökapil ka märkmiku, kuhu tekkinud ideed kohe üles märkida.
  • Samas vajab loovus teatavaid piiranguid, mida arvestades peab inimene lahendusi leidma. Sellistest piiranguteks võib olla näiteks aeg, mis sunnib tegutsema. Piiramatu aja korral inimene tavaliselt suurt midagi valmis ei tee. Kui takistusi ei ole, siis ei saa inimene otsida sellele lahendusi ja nii ei saa olla ka loov.
  • Loovust võivad pärssida nii inimesest endast kui teda ümbritsevast keskkonnast tulenevad faktorid. Grupis töötamise puhul näiteks grupi liikmed, kes ei tööta kaasa; töökeskkond, kus on keskendumist segavad faktorid. Inimene ise võib seada aga takistusi, kui paneb endale liiga suure surve või pinge.
  • Brainstorming ehk ajutormid on küll kasulik viis lahenduste leidmiseks, kuid seda tuleb õigesti. Brainstormil peab olema raamistik ja kehtima reegel, et ideid ei kritiseerita ja neid võib vabalt väljendada. Brainstormil peab olema juht, kes seda nö ohjes hoiab.
  • Loovjuhi rolliks on juhtida disaineritest, copywriteritest ja teistest koosnevat meeskonda omades suurt pilti. Üheks tema oluliseimaks oskuseks on ära tunda head ideed.
  • Hea idee tunnuseks on uudsus ja originaalsus.
    Saksamaa kogemusega Kadi Hugo ütleb, et suured ja rahakamad kliendid on ühest küljest loovuse osas nõudlikumad, teisalt, kuna kaalul on väga palju, siis ollakse ka ettevaatlikumad. Selles mõttes on väikesel Eesti turul mõneti lihtsam loovate ideedega lõpuni minna.
  • Loovjuht tuleb kaasata kui on vaja uusi kontseptsioone. Olemasolevas “raamistukus” saavad disainerid või copywriterid tavaliselt kenasti hakkama.
  • Üha rohkem peavad loovjuhid oma töös töötama andmetega, sest sealt saab väga olulist sisendit loovprotsessi ja -lahenduste juhtimiseks ja arendamiseks.
  • Kuigi tehnoloogia areng võib viia osade loovate tööde tegemise masinate kätte, siis vajadus loovinimeste järele ei kao. Tehnoloogilised lahendused põhinevad paljuski vanade lahenduste analüüsil ja seepärast ei tulda välja otseselt millegi uuega.
  • Erinevalt robotitest on inimestel empaatiavõime, mis on loovuses väga oluline.
  • Konkreetne soovitus: loovuse esilekutsumiseks kasuta Osborne’i listi – küsimused, mis aitavad sütitada loovaid ideid probleemi või väljakutse lahendamiseks.

Viited:

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Toomas Tepomes: iga ettevõte peab mõtlema ‘digital first’
Kuula
PODCAST
Havas Academy alustab!
Kuula
PODCAST
Marko Lepik: reaktsioonide mõistmine ja juhtimine aitab edasi tervet meeskonda
Kuula
PODCAST
Margus Nõlvak: isiklik tulemustasu lõhub meeskonda
Kuula