Anna tagasisidet

PODCAST

Havas Marketing 360

saade@havas.ee

Santino Calvo: aktiivne suhtlus disaineri ja kliendi vahel on ülioluline

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Loovusteemalise minisarja teises saates on külas Havas Creative disainer, mees, kes on andnud visuaalse käekirja tervele Havas Marketing 360 saatele. Santino Calvo jagab saates mõtteid disaineriks olemisest ja sellest, kuidas disaineritega head koostööd teha. Seekordne saade on inglise keeles.

0:00 / 0:00

Santino Calvo: aktiivne suhtlus disaineri ja kliendi vahel on ülioluline

Mõtteid saatest:

  • Disaini, sarnaselt teistele asjadele elus, on võimalik õppida. Peab olema kirglik ja kindlameelne.
  • Disain on väga subjektiivne, mistõttu e ei meeldi Santinol lahterdada asju ilusateks ja koledateks. Samadel põhjustel ei kiirusta ta pidama üht disainerit teisest rohkem või vähem talendikaks.
  • Disaineril ei pea olema selget käekirja, mis teeks ta tööd alati äratuntavaks. Küll aga peavad tal olema laialdased oskused, et erinevaid lähenemisi luua. Nii on võimalik ka hulga väga erinevate klientidega koostööd teha.
  • Reklaamidisainerina töötades peab disainer paratamatult olema valmis kompromissideks. Alguses on see keeruline ja seda tuleb õppida. Ühtlasi tähendab see, et emotsionaalne seos tööga võib vähendada. See aga ei pruugi alati halb olla, sest disainer peab mõistma – ta teeb tööd tellijale.
  • Disainer peab olema oma ideid valmis kaitsma, selgitama, miks ta üht või teist lahendust kasutab. 
  • Briifi saanuna alustab Santino tavaliselt piirideta mõtlemisest. Ta mõtleb, kuidas püstitatud väljakutset saaks lahendada, milliseid võtteid selleks kasutada. Samas on oluline, et suur piirideta idee ei oleks liiga terviklik, sest seda tuleb kindlasti asuda kärpima vastavalt vajadustele ja piirangutele. Rolli mängivad eelarve, brändi kuvand ja vastuvlikus uutele lähenemistele. Kompromisside kunstina püüab disainer oma ideid ühildada kliendi ootustega ja tulla välja parima võimaliku lahendusega.
  • Briifiga on kaks äärmust – mittemidagi ütleb briif, kus on tunda ka tellija ebakindlust soovide osas ja nii kasutatakse abstraktseid sõnu nagu lahe või äkiline. Disaineri jaoks ei kanna need infot, millega tööle hakata, sest neid omadussõnu võib  tõlgendada väga individuaalselt. Teine äärmus on oma detailsuses piirav briif – klient teab täpselt, mis värve soovib kasutada, mis tekste soovib kasutada jne. See ei jäta disainerile just kuigi palju loomingulist vabadust.
  • Ideaalne briif on juhis, millele toetudes saab disainer loomingulist tegevust teha.
  • Ülimalt oluline on ka hea kommunikatsioon disaineri ja tellija vahel. Ei ole rumalaid küsimusi.
  • Hea disainer viib end ka kliendi valdkonna ja tegevusega mõistlikul määral kurssi. Nii saab olulist sisendit töö tegemiseks ega pea piirduma ainult püstitatud ülesandega.
  • Tehnoloogia arengul ja tehisintellektil on kindlasti mõju ka disainerite tööle. Seda tasub näha aga arenguna ja avanevaid uusi võimalusi ära kasutada, mitte neis tonti näha.

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Toomas Tepomes: iga ettevõte peab mõtlema ‘digital first’
Kuula
PODCAST
Havas Academy alustab!
Kuula
PODCAST
Marko Lepik: reaktsioonide mõistmine ja juhtimine aitab edasi tervet meeskonda
Kuula
PODCAST
Margus Nõlvak: isiklik tulemustasu lõhub meeskonda
Kuula