Anna tagasisidet

PODCAST

Havas Marketing 360

saade@havas.ee

Urmas Villmann: kõige olulisem on hea idee

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Kevadel selgub, kes on kes Eesti loovusmaastikul, kui omaniku leiavad iga-aastased Kuldmunad, mis on omamoodi kui Eesti meistrivõistlused loovuses. Loovust saab teha muidugi väga mitmeti ning ka Kuldmunal on palju kategooriad, mida kõiki ühe saatega ei jõua läbi käia. Loovusteemalise minisarja võtame kokku tele- ja raadioreklaamide kommenteerimisega, sekka juurde ka üldisemaid mõtteid ja valdkonna trende. Saates vestlevad Kuldmuna tele- ja raadioreklaamide žürii esimees, Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Villmann ning Havas Creative loovjuht Kadi Hugo.

0:00 / 0:00

Urmas Villmann: kõige olulisem on hea idee

Mõtteid saatest:

  • Kuldmunad on unikaalne loovusele keskenduv konkurss, kus konkurendid hindavad konkurente. Välismaine žürii ei oskaks tihtilugu kohalikest tavadest ja eripäradest lähtuvaid reklaame hinnata.
  • Kuldmunade puhul ei arvestata reklaami efektiivsust või selle ROI-d
  • Paljudes züriides oli varasemaga võrreldes rohkem kliente. Tele ja raadiozürii kokku pannud Villmann kliente ei kaasanud, kuna näeb, et klientidel on väga raske hinnata ainult loovust. Paratamatult mõjutavad tema hinnangut ka tulemused.
  • Sel aastal tõusis esile muusika ja muusikalised telereklaamid.
  • Teine trend pikad “telereklaamid”. Siin on põhjuseks videoreklaamide võidukäik netis, kus aeg ei maksa midagi.
  • Pika reklaami puhul peab arvestama, et iga kolme sekundi järel tuleb olla huvitav.
  • Seekordne tele võidutöö oli algusest peale favoriit. Edu võti – reklaam, millega inimesed suudavad suhestuda, isegi kui isiklik analoogne kogemus puudub
  • Teise koha puhul pälvis tähelepanu hea näitlejatöö ja ootamatu lahendus
  • Eesti Gaasi reklaami eesmärk oli pääseda läbi nö müügikõne filtrist – inimesed ei vasta tundmatutelt numbritelt tulevatele kõnedele. Reklaami eesmärk oli teha number piisavalt tuttavaks, et sellelt tuleva kõne peale see vastu võetaks. Seepärast pöörati lähenemine mõneti ümber ja kutsuti inimesi ise üles helistama.
  • Kuna kampaania sattus samale ajal, mil Kakumäel toimus tragöödia, siis hakkasid inimesed ka helistama sooviga, et nende gaasiseadmeid kontrollitaks.
  • Raadioreklaamide tase on tagasihoidlik. Suurt rolli mängib raadio alahindamine.
  • Olerexi reklaam “10 senti” eristus teistest oma humoorika lahendusega
  • Raadioreklaame peaks hindamisel kuulama silmad kinni. Zürii sai aga mõjutatud, kuna raadioreklaamid olid üles laetud Youtube’i, kus oli lisatud ka mingi illustreeriv pilt. Experti reklaami puhul oli see ilmselt oluline mõjutaja.
  • Rahvusvahelist edu võiks ennustada Kalevi kampaaniale, teistel ilmselt sellele asja pole. Samuti võib disaini kategooria võidutöid oodata teatav rahvusvaheline edu.

Auhinnatud telereklaamid:

Kalev “Kui panused on kõrged”

Elisa “Dialoog”

Eesti Gaas “Helista Eesti Gaasile”

Auhinnatud raadioreklaamid

Olerex “10 senti”

Expert “Põnevikud Experdist”

Eesti Ekspress “Aitame näha tõde”

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Toomas Tepomes: iga ettevõte peab mõtlema ‘digital first’
Kuula
PODCAST
Havas Academy alustab!
Kuula
PODCAST
Marko Lepik: reaktsioonide mõistmine ja juhtimine aitab edasi tervet meeskonda
Kuula
PODCAST
Margus Nõlvak: isiklik tulemustasu lõhub meeskonda
Kuula